• Scheidsrechterszaken

Wat doet de scheidsrechter?

Denk jij alle spelregels van het voetbal te kennen? En sta je stevig in je schoenen? Dan is het fluiten van onze jeugdwedstrijden wellicht iets voor jou. De scheidsrechter is een essentieel onderdeel van voetbal en speelt een belangrijke rol op én buiten het veld. De scheidsrechter draagt bij aan een sportief en eerlijk verloop van de wedstrijd. Dit betekent meer plezier bij alle deelnemers aan het voetbal en daar kun jij een rol in spelen. Bij de VV Annen zijn er een aantal mensen die regelmatig een wedstrijd fluiten. Dat zijn personen van verschillende leeftijden, zowel jeugd als volwassenen. En met meer of minder ervaring.

Lijkt fluiten je leuk?

Vanuit onze vereniging willen we het scheidsrechtersvak stimuleren en bieden onze vrijwilligers daarom de mogelijkheid om de KNVB scheidsrechtersopleiding te volgen. Soms organiseren we die zelf op ons eigen sportcomplex, soms zoeken we een opleiding voor je die bij een omliggende club wordt gegeven. Maar wil je misschien eerst eens laagdrempelig kijken of het wat voor je is? Neem dan contact op met onze scheidsrechtercoördinator via jeugdsecretariaat@vvannen.nl en kijk mee met een ervaren scheidsrechter. Verder proberen we op de vereniging in ieder geval één keer per jaar een informatieavond over het scheidsrechtersvak en de spelregels te organiseren. Ook daar kun je bij zijn om te zien welke nieuwe regels er zijn waar je nog niet vanaf wist, of leer je hoe je die ene spelregel moet interpreteren aan de hand van de laatste Champions-league wedstrijd. Je zult zien dat er heel veel interessante facetten van het scheidsrechtersvak zijn. We zijn altijd op zoek naar nieuwe scheidsrechters. Dus lijkt het je leuk en je bent minimaal 12 jaar, meld je dan bij ons. En je hoeft overigens niet persé lid te zijn van de club.

Respect!

Soms lopen de spanningen in en aan de rand van het veld hoog op. Gedraag je echter respectvol naar de spelers en vooral ook naar de scheidsrechter. De wedstrijden in Annen worden gefloten door vrijwilligers die met liefde voor het spel, de club en voor hun lol hun vrije tijd invullen op het veld. Zonder scheidsrechter geen wedstrijden. Houd dat in gedachten.

Scheidsrechterszaken
    Ivar van der Leij 06-18891869